Monika Konopczak, lek. med. Spec. Psychiatra

Jestem lekarzem, specjalistą psychiatrą oraz terapeutą poznawczo-behawioralnym. Specjalizuję się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń snu. Jestem lekarzem z wieloletnim doświadczeniem klinicznym. W zawodzie psychiatry pracuję od 2001 r.

Jestem absolwentką Akademii Medycznej im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. W 2007 r. uzyskałam tytuł specjalisty psychiatry. W 2008 r. ukończyłam szkolenie w zakresie Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej przy Centrum CBT w Warszawie, zakończone uzyskaniem przeze mnie Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego.

Doświadczenie kliniczne zdobywałam, pracując na oddziałach Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu oraz Szpitala Wojskowego we Wrocławiu, oraz w Poradniach Zdrowia Psychicznego, Poradni Zaburzeń Pamięci i od 14 lat prowadząc praktykę prywatną.

Ukończyłam cykl szkoleń z zakresu Medycyny Snu przy Ośrodku Medycyny Snu Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, w tym kurs polisomnografii (badanie snu), Kliniczny Kurs Medycyny Snu i kurs Terapii Poznawczo-Behawioralnej Bezsenności. W mojej pracy zajmuję się leczeniem osób z zaburzeniami snu oraz osobami z zaburzeniami psychicznymi.

Zofia Sozańska-Alty

Jestem psychologiem i psychoterapeutą. Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz szkolenia w podejściu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (I i II stopnia).

Udzielam wsparcia psychologicznego dzieciom, młodzieży oraz osobom dorosłym. Pracuję w podejściu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jest mi ono bliskie przede wszystkim ze względu na założenie, że jakość myślenia wpływa na jakość naszego życia.

Obszary pracy w  zaburzeniach snu:

  • pomoc w zrozumieniu obecnej sytuacji klienta, czynników psychologicznych i behawioralnych, które mogą przyczyniać się do występowania problemów ze snem (np. przeżywany stres, lęk, poczucie presji, zaburzenie nastrój)
  • psychoedukacja: poznanie zasad higieny snu;  tworzenie mapy działań, które klient jest gotowy podjąć w celu zwiększenia jakości snu i zmniejszenia ryzyka pojawienia się problemów ze snem (np. aktywność fizycznej, techniki relaksacji, metoda świadomego oddechu, zdrowa diety, sposoby radzenia sobie ze stresem)

Współpracujemy również: